Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

(platné od 01/2022)

I. Úvodné ustanovenia

II. Kúpna a spotrebiteľská zmluva

III. Kúpna cena a platobné podmienky

IV. Dodacie podmienky

V. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

VI. Práva z vadného plnenia a reklamačný poriadok

I.

Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") sa vzťahujú na zmluvy uzavreté prostredníctvom on-line obchodu Veron Macrame predávajúceho s obchodným menom Mgr. Veronika Valiček, IČO: 54318564, miesto podnikania: Radvanská 508/13, 974 05 Banská Bystrica, zapísaná na Okresnom úrade Banská Bystrica, číslo živnostenského registra: 620-46590 (ďalej len ako "Predávajúci").

1.2. Prezentácia tovaru v internetovom obchode nepredstavuje právne záväznú ponuku, ale nezáväzný on-line katalóg. Kliknutím na ikonku "objednať s povinnosťou platby" záväzne objednáte tovar umiestnený v nákupnom košíku. Potvrdenie o prijatí objednávky sa vydáva okamžite po odoslaní objednávky a nepovažuje sa za prijatie zmluvy. Po akceptácii Vašej objednávky obdržíte informačný e-mail.

II.

Kúpna a spotrebiteľská zmluva

2.1. Objednávku na tovar alebo služby je potrebné podať prostredníctvom webovej stránky www.veronmacrame.sk. O akceptácií Vašej objednávky Vám bude doručená informácia na Vami uvedený e-mail. Okamihom doručenia potvrdenia o akceptovaní objednávky sa považuje kúpna zmluva za uzavretú.

2.2. Objednávka musí obsahovať všetky informácie predpísané vo formulári, najmä presné označenie objednávaného tovaru, počet kusov, zvolený spôsob platby a dopravy a Vaše kontaktné údaje (dodacie a prípadne fakturačné).

2.3. Pred záväzným odoslaním objednávky Vám bude oznámená rekapitulácia objednávky vrátane konečnej ceny (v závislosti na zvolenom spôsobe dopravy a platby).

2.4. Záväznú objednávku podáte stlačením tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby". Údaje uvedené v záväznej objednávke považujeme za správne a úplné. Pokaľ boli uvedené nesprávne údaje, o ich zmene nás bezodkladne informujte telefonicky alebo e-mailom.

2.5. Z kúpnej zmluvy vznikne predávajúcemu povinnosť predmet kúpy uvedený v objednávke kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu.

2.6. Kúpna zmluva je zároveň spotrebiteľskou zmluvou. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom. Dodávateľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

2.7. Ak budeme mať pochybnosti o správnosti a vážnosti objednávky, môžeme Vás kontaktovať za účelom jej overenia a následne neoverenú objednávku zrušiť. O prípadnom zrušení objednávky Vás budeme kontaktovať e-mailom.

2.8. Objednávku, ktorá nebola predávajúcim akceptovaná, môžete zrušiť telefonicky alebo e-mailom. Všetky nami prijaté objednávky sú záväzné.

2.9. Zmluva nie je uzatváraná listinne s podpismi zmluvných strán. Zmluvu tvoria tieto obchodné podmienky, Vaša objednávka a jej akceptácia z našej strany.

III.

Kúpna cena a platobné podmienky

3.1. Súčasťou kúpnej ceny uvádzanej pri jednotlivých výrobkoch nie je poštovné a balné, nakoľko uvedené náklady sa menia v závislosti od konkrétnej objednávky. Konečná výška nákladov bude kupujúcemu oznámená pred záväzným odoslaním objednávky.

3.2. Ceny prezentovaného tovaru a ceny za balenie, dopravu a dodanie zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovej stránke www.veronmacrame.sk. V prípade, že na našej strane došlo na webovej stránke alebo v priebehu objednávania k úplne zjavnej technickej chybe pri uvedení ceny, neštandardných údajov alebo termíne dodania tovaru, vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy, a to aj v prípade, ak Vám bolo odoslané akceptovanie objednávky podľa 2.1. VOP. Pokiaľ bola zaplatená kúpna cena, táto Vám bude vrátená.

3.3. Kúpnu cenu môžete uhradiť predovšetkým nasledujúcimi spôsobmi:

  • v hotovosti pri zaslaní tovaru na dobierku;
  • bezhotovostne pred dodaním tovaru prevodom na náš bankový účet (pokyny Vám budú oznámené v potvrdení objednávky)

  • 3.4. Niektoré spôsoby platby (najmä dobierka) môžu byť ďalej spoplatnené
  • V objednávke bude vždy uvedená konečná cena.
  • V prípade platby v hotovosti je cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby pred dodaním tovaru je cena splatná do troch dní od prijatia objednávky. Váš záväzok uhradiť cenu je pri bezhotovostnej platbe splnený v okamihu pripísania príslušnej čiastky na náš bankový účet.
  • Platba za tovar je možná v eurách (EUR).

IV.

Dodacie podmienky

4.1. Spôsoby dodania tovaru sú uvedené na webovej stránke www.veronmacrame.sk. Konkrétny spôsob dodania tovaru môžete zvoliť v objednávke. Ak nezvolíte žiaden spôsob dopravy, môžeme ho určiť my.

4.2. Náklady na dodanie tovaru závisia na veľkosti a povahe tovaru a na cenníku zvoleného dopravcu.

4.3. V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už náklady na zvolený spôsob dopravy zahrňuje.

4.4. Doba dodania tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu dopravy a platby. V prípade, že nebude objednaný tovar na sklade, predávajúci garantuje vyhotovenie a odoslanie do 10 dní odo dňa akceptovania objednávky. Dobu dodania tovaru externými dopravcami nemôžeme ovplyvniť.

4.5. Tovar, ktorý je skladom, spravidla odovzdáme dopravcovi do troch až piatich pracovných dní od prijatia objednávky (pri zaslaní tovaru na dobierku), prípadne od pripísania platby na náš účet (pri bezhotovostnej platbe).

4.6. Pri prevzatí tovaru od externého dopravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru. V prípade zistenia nedostatkov je kupujúci povinný bezodkladne informovať dopravcu aj predávajúceho. Ak kupujúci odmietne zásielku s poškodeným obalom prevziať, nepovažuje sa to za bezdôvodné odmietnutie tovaru.

4.7. Prevzatím zásielky od externého dopravcu bez toho, aby bol dopravca informovaný o chybách balenia, stráca kupujúci možnosť reklamovať tovar z dôvodu porušenia obalu zásielky.

4.8. V prípade, že tovar kupujúci bezdôvodne neprevezme, má predávajúci nárok na náhradu nákladov spojených s dodaním tovaru a jeho uskladnením, ako aj ďalších nákladov, ktoré nám z dôvodu neprevzatia tovaru vzniknú. Rovnako má predávajúci v takom prípade právo od zmluvy odstúpiť.

V.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

5.1. Kupujúci má právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy nie je potrebné odôvodniť.

5.2. Odstúpením od zmluvy sa zmluva od počiatku ruší a hľadí sa na ňu, ako keby nebola uzatvorená.

5.3. V súlade s § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách na diaľku nie je možné odstúpiť, okrem iného, od nasledujúcich zmlúv:

  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
  • tovaru vyrobeného na mieru
  • alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
  • tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
  • Lehota na odstúpenie od zmluvy je dodržaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za dodržanú, ak nám bude oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy zaslané najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  • Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu s nákladmi na dodanie tovaru, a to bez zbytočného odkladu. Úhradu uskutoční predávajúci rovnakými platobnými prostriedkami, aké použil kupujúci na pôvodnú transakciu, pokiaľ nebolo dohodnuté inak. Predávajúci je oprávnený počkať s úhradou, pokiaľ od kupujúceho neobdrží tovar. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
  • Tovar je potrebné vrátiť na adresu Mgr. Veronika Valiček, Radvanská 508/13, 97405 Banská Bystrica, a to spoločne s odstúpením od zmluvy, najneskôr však do 30 dní odo dňa, kedy kupujúci tovar od predávajúceho prevzal.
  • Tovar je potrebné poslať na dobierku nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený.
  • K tovaru je potrebné priložiť písomné odstúpenie od zmluvy, pokiaľ nebolo predávajúcemu doručené skôr, do ktorého je potrebné uviesť číslo objednávky alebo vystavenej faktúry, aby bolo možné vrátený tovar identifikovať.
  • Pokiaľ predávajúci zistí, že vrátený tovar je poškodený, opotrebovaný alebo znečistený, má voči kupujúcemu nárok na náhradu škody. Nárok na úhradu vzniknutej škody môže predávajúci jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru, t. j. vrátená Vám bude čiastka znížená o vzniknutú škodu.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo na odstúpenie od zmluvy v nasledovných prípadoch:
  • technickou chybou bola na webovom rozhraní uvedená úplne zjavná chybná cena tovaru;
  • kupujúci neoprávnene neprevzal tovar,
  • plnenie sa stane objektívne nemožným.
  • V prípade, ak nastala niektorá z vyššie uvedených skutočností, predávajúci bezodkladne o odstúpení od zmluvy informuje kupujúceho na ním uvedenú e-mailovú adresu. Odstúpenie je voči kupujúcemu účinné v okamihu, keď mu bude doručené.

VI.

Práva z vadného plnenia a reklamačný poriadok

6.1. Práva kupujúceho z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 619 až 627 občianskeho zákonníka) a týmito VOP.

6.2. Pri uplatňovaní práv z vadného plnenia bude predávajúci postupovať v súlade s Reklamačným poriadkom.

6.3. U nepoužitého spotrebného tovaru je záručná lehota dvadsaťštyri mesiacov od prevzatia tovaru. Ak je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, trvá záručná lehota do takéhoto dátumu. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.

6.4. Záruka a nároky zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na:

opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním (za opotrebenie spôsobené používaním sa považuje i zníženie kapacity batérií a akumulátorov);

  • vady spôsobené nesprávnym používaním tovaru, nedodržaním návodu, nevhodnou údržbou alebo nesprávnym skladovaním.
  • V prípade vecí predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá.
  • Kontrolu dodržovania právnych predpisov týkajúcich sa technických požiadaviek na tovar a bezpečnosť tovaru vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (https://www.soi.sk/). Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva tiež kontrolu dodržovania predpisov na ochranu spotrebiteľa. Práva spotrebiteľov obhajujú aj ich záujmové združenia a iné subjekty na ich ochranu.
  • V prípade, ak dodaný tovar bude mať zjavné materiálové alebo výrobné vady vrátane poškodenia tovaru pri preprave, takéto vady je potrebné bezodkladne reklamovať u predávajúceho alebo externého dopravcu v prípade porušenia obalu.
  • Za vadu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
  • Pri vadách zakúpeného tovaru, ktoré sa vyskytnú v zákonnej záručnej dobe, si môže kupujúci uplatniť nárok na dodatočné plnenie, nárok na odstránenie vady/opätovné doručenie a - v prípade splnenia zákonných podmienok - ďalšie nároky na zľavu z ceny alebo na odstúpenie od zmluvy; okrem uvedeného si môžete uplatniť aj nárok na náhradu škody vrátane náhrady škody namiesto plnenia a náhradu vašich márne vynaložených výdavkov.
  • Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, máte právo požadovať, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu je predávajúci povinný odstrániť bez zbytočného odkladu. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu tovaru alebo jeho konkrétnej súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Rovnako môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru.
  • Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, avšak sa vyskytujú opätovne po oprave alebo pre väčší počet vád nie je možné tovar riadne užívať.
  • Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až po skončenie opravy sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
  • Reklamovaný tovar je potrebné odoslať na adresu: Mgr. Veronika Valiček, Radvanská 508/13, 97405 Banská Bystrica. Pri zasielaní je potrebné tovar zabaliť do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu alebo zničeniu. K tovaru kupujúci musí priložiť doklad o zakúpení tovaru alebo daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s opisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.
  • Predávajúci vybavuje reklamácie v lehote najneskôr do 10 dní, pri zložitejšej reklamácií do 30 dní odo dňa obdržania reklamácie a reklamovaného tovaru. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
  • O uplatnení a vybavení reklamácie predávajúci vystaví potvrdenie.